Branżę nieruchomości cechuje wysoka konkurencja, dlatego odpowiednia prezentacja mieszkania na sprzedaż to klucz do sukcesu. Warunkiem większego zainteresowania jest atrakcyjna oferta, wzbogacona o zdjęcia lub film. Tego typu działania promocyjne muszą być jednak dobrze przemyślane, bo kiepskiej jakości zdjęcia lub zbyt długi film zadziałają odwrotnie i zniechęcą klienta do oglądania. Trzeba też się zastanowić, którą z opcji wybrać – zdjęcia czy film? Specjaliści z branży sugerują, by inwestować w obie formy prezentacji.
Profesjonalna sesja fotograficzna mieszkania na sprzedaż obejmuje zdjęcia zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Pierwsze wrażenie podczas przeglądania ofert z mieszkaniami jest najważniejsze, dlatego zdjęcia muszą pokazywać to, co najlepsze w danym lokalu. Główne zdjęcie powinno być jak najbardziej ogólne i jednocześnie prezentować reprezentacyjną część nieruchomości, jak np. salon z antresolą czy kuchnię z wyspą. Należy unikać elementów asymetrycznych, które na zdjęciach prezentują się mało efektowanie. Bardzo ważne jest oświetlenie – ciepłe i naturalne, bez błysków i prześwietleń. Należy też zadbać o czystość i dodatki, np. patery z owcami, wazony z kwiatami czy kolorowe poduszki. Wszystkie ten elementy wzbogacają zdjęcia. Nie można jednak przesadzić, bo minimalizm w przypadku zdjęć mieszkań to najważniejsza zasada. Zbyt wiele przedmiotów na jednym zdjęciu wprowadzi chaos.
Potencjalny klient nie powinien oglądać osobistych przedmiotów obecnych właścicieli, dlatego przed sesją należy usnąć wszelkie ramki z zdjęciami. Warto natomiast zastawić rośliny i obrazy, które nadarzą przyjemny klimat. Zdjęcia muszą także prezentować otoczenia oraz widok z okien, bo wiele osób zwraca na to szczególną uwagę. Warto poświecić dłuższą chwilę na sesję na balkonie i tarasie, które stanowią duży atut każdej nieruchomości. Ponadto podczas sesji należy uwzględnić zdjęcia garderoby, schodów, garażu oraz pomieszczeń gospodarczych, które równie bardzo jako pozostałe pokoje, interesują przyszłych właścicieli.
Jeśli posiadamy większy budżet możemy zdecydować się na film promocyjny, które w przyjemny sposób pokaże całą nieruchomość. Optymalna długość takiej prezentacji to 90 sekund. Niezbędny jest też przyjemny podkład muzyczny, który zapewni dobry klimat podczas oglądania zdjęć z całego mieszkania oraz okolicy. Film może być kręcony smartfonem, ale jego jakość będzie wówczas niższa.
Zaleca się wówczas stworzenie narracyjnej prezentacji mieszkania, która w naturalny sposób niczym stories na Instagramie wprowadzi klienta do pięknego mieszkania na sprzedaż. Na początku należy się przedstawić i wskazać atuty nieruchomości. Warto też, oprócz filmu, dodać zdjęcia i wizualizacje mieszkania, aby każdy na spokojnie mógł jeszcze przejrzeć całą ofertę.